04 Mayıs 2021 Salı
'Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Psiko-Sosyal Durumları ile Öğretim Elemanlarının Kültürel Yetkinlikleri' İsimli Projemiz Tamamlandı
İstanbul Gelişim Üniversitesi’nde Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Psiko-Sosyal Durumları ile Öğretim Elemanlarının Kültürel Yetkinliklerini Belirlemeye Yönelik Bilimsel Araştırma Projesi, fakültemiz Dekan Yardımcısı ve Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Mustafa Uluçakar, Dekan Yardımcısı ve İşletme Anabilim Dalı Başkanı Dr. Yeşim Koçyiğit, Sosyoloji Bölümü öğretim üyesi Dr. Zeynep Şentürk Dızman, Sağlık Yönetimi yüksek lisans öğrencisi Cantekin Cora ve Psikoloji Bölümü Araştırma Görevlisi Merve Seven’den oluşan araştırma ekibi tarafından yürütüldü.
Karma yöntem (nicel/nitel) kullanılan araştırma sonuçlarına göre misafir öğrenciler üniversitenin kendilerinden beklediği bilişsel ve sorumluluk taleplerini yüksek olarak nitelendirmiş, öğretim üyeleri de öğrencilerin akademik anlamda ciddi sorunlar yaşadıklarını ifade ederek bu bulguyu desteklemiştir.
Misafir öğrencilerin Türk eğitim kültürüne uyum sağlamakta zorlandıkları ve bireysel hareket etme ya da kendilerine yakın kültürlerden gelen küçük bir grup öğrenci ile hareket etme eğilimleri nedeniyle arkadaşlıkla ilgili sorunlarının olduğu diğer bulgular arasındadır. Öğretim üyeleri bu uyum problemlerinin öğrencilerin psikolojilerine olumsuz etki ettiğini düşündüklerini, öğrencilerin bir kısmında davranış bozuklukları (agresif davranışlar, çekingenlik, yalnızlık vb.) gözlemlediklerini belirtmiştir.
Bir başka bulgu öğrencilerin % 71’nin işsiz olduğu ve % 42.3’ünün 200 $ ve altı miktarda bir para ile geçinerek ekonomik sıkıntılar yaşadıklarıdır. Yaşadıkları bu zorluklara rağmen araştırmaya katılan öğrencilerin üniversitemiz akademik ve idari personelin kültürel yetkinliklerini eşit ve iyi düzeyde algıladıkları, % 92.7’sinin İstanbul’a gelince yaşam kalitesinin arttığı ya da değişmediği, % 39.2’sinin Türkiye’de kalmayı düşündükleri, çok küçük bir grup öğrencinin (% 4.4) ise Türkiye’yi hemen terk etmeyi planladıkları tespit edilmiştir.
Bu olumlu bulgulara ilave olarak öğrencilerin % 84,6’lık bir oranının sigara kullanmadığı, % 58,2’sinin düzenli egzersiz yaptığı, % 80,7’sinin 2 dil ve fazlasını bildiği ve büyük çoğunluğunun ebeveynlerinin lise ve üzerinde eğitime sahip olduklarının tespit edildiği çalışmada, öğrencilerin yaşadığı zorlukları hafifletmede üniversitemize yönelik önerilerde de bulunulmuştur.
Arş. Gör. Merve Seven