Lisansüstü Eğitim Enstitüsü - lisansustu@gelisim.edu.tr

Görsel İletişim Tasarımı (Yüksek Lisans) (Tezsiz)








 Tasarım çalışmaları dersi kapsamında yıl sonu sergisi gerçekleşti!


İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF) İletişim ve Tasarımı Bölümü öğretim elemanlarından Öğr. Gör. ve Marka Hikayecisi Özgür Ahmet Köse tarafından verilen Tasarım Çalışmaları II dersi kapsamında öğrencilerin hazırlamış oldukları projeler yıl sonunda sergilendi.


Tasarım Çalışmaları dersinin amacı, iletişim tasarım ilkelerinin yapımı ve uygulamasında, bu bilimin bilgilerini kullanarak çeşitli görsel iletişim çözümleme stratejileri geliştirmek ve dört sene boyunca öğrendiği bilgiler doğrultusunda geniş kapsamlı bir proje tasarlatmaktır. Bu dersin içeriği, sürdürülebilir tasarım ilkelerinin yapımı ve uygulamasında, iletişim ve tasarım bilimlerinin bilgilerini kullanarak çeşitli görsel iletişim çözümleme stratejileri geliştirmek ve ileri düzeyde bilgisayar programlarını, bilişim- iletişim teknolojilerini ve programlarını kullanarak, tasarımlar yapmayı kapsamaktadır.

Özgür Ahmet Köse tarafından belirlenen serginin teması “No War” olarak ifade edilebilir. Tasarım Çalışmaları II dersi kapsamında 4. Sınıf İletişim ve Tasarımı Bölümü öğrencilerinin yapmış olduğu NO WAR başlıklı ve temalı tasarımlar dönem boyunca yoğun uğraşlar verilerek hazırlandı. Dönem sonunda Öğr. Gör. ve Marka Hikayecisi Özgür Ahmet Köse tarafından en iyi çalışmalar seçilerek yıl sonu sergisinde izleyicilerin beğenisine sunuldu. Seçilen eserlerin tasarımcıları ise şöyle sıralanabilir: İrem Fatma Dede, Melek Gülşen, Melih Can Yıldız, Sarp Atakan Çevik, Aylin Şahin, Çağrı Ulutaş, Gülben Alkan, Yağmur Coşkun ve Zeynep Fırat.

Öğr. Gör. ve Marka Hikayecisi Özgür Ahmet Köse, Arş. Gör. Ayten Bengisu Cansever ve İletişim Tasarımı Bölümü 4. Sınıf öğrencileri 18 Haziran 2022 tarihinde İstanbul Gelişim Üniversitesi J Blok Tower Fuaye Alanında sergiyi gerçekleştirdi. Gün boyu ziyaretçilere açık olan sergi oldukça beğenildi.
Özgür Ahmet Köse “’No War’ temalı serginin bir sosyal farkındalık projesi olarak hazırlandığını ve bu duygusal çalışmaların sergilenmesinin öğrencilerin motivasyonu açısından önemli bir kazanım olduğunu” belirtmiştir.

sergi

sergi


sergi

sergi


sergi