Lisansüstü Eğitim Enstitüsü - lisansustu@gelisim.edu.tr
Memnuniyet ve Şikayetleriniz için   İGÜMER
 Lisansüstü Eğitim Enstitüsü - lisansustu@gelisim.edu.tr

Görsel İletişim Tasarımı (Yüksek Lisans) (Tezsiz)








 Arş. Gör. Ayten Bengisu Cansever’in Bildiri Sunumu E-Kitap Olarak Yayınlandı!


İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF) İletişim ve Tasarımı Bölümü Arş. Gör. Ayten Bengisu Cansever’in bir vakıf üniversitesi tarafından düzenlenen 8. Uluslararası İletişim Günleri’nde sunmuş olduğu “Koronavirüs Karantinasında Makro Boyutuyla Bir Kamusal Alan Olarak Twitter: Türkiye’nin Gündem Analizi” başlıklı bildirisi e-kitap haline getirildi.


İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF) İletişim ve Tasarımı Bölümü Arş. Gör. Ayten Bengisu Cansever bir vakıf üniversitesi tarafından düzenlenen 8. Uluslararası İletişim Günleri’nde “Koronavirüs Karantinasında Makro Boyutuyla Bir Kamusal Alan Olarak Twitter: Türkiye’nin Gündem Analizi” başlıklı bir bildiri sunmuştur. Arş. Gör. Ayten Bengisu Cansever’in sunmuş olduğu bu bildiri, 30 Kasım 2021 tarihinde e-kitap haline getirilerek yayınlanmıştır.

Bildiri özetinden:

“Bu çalışmada, koronavirüs karantina günlerinde sosyal medya ağlarından biri olan Twitter, bireyler için siber uzamda alternatif bir kamusal alan olarak konumlandırılmıştır. Kamusal alan kavramı; herkesin katılımına açık olan, fikirlerin serbestçe dolaşıma sokulduğu, bireylerin kamuoyu oluşturduğu alanlara işaret etmektedir. Akademik düzlemde bakıldığında, kamusal alan kendi içerisinde makro, mezo ve mikro olarak üç katmana ayrılmaktadır. Kamusal alana yönelik bu katmanlı yaklaşım; çalışmada siber bir kamusal alan olarak konumlandırılan Twitter’a uygulandığında ikili etkileşimler bağlamında mikro katmana, takipçi-takip eden kullanıcıların oluşturduğu küme bakımından mezo katmana ve gündem tablosunun (Trending Topic) ise makro katmana karşılık geldiği düşünülmektedir. Bu düşünüş ekolojisi ışığında Twitter Türkiye’nin makro katmanındaki kamusallığına yer verilerek gündem başlıkları altındaki mücadelelerin ve uzlaşmanın örüntülerini ortaya sermek ve tartışmaya açmak hedeflenmiştir. Çalışmada, “Koronavirüs karantina günlerinde Twitter Türkiye’nin makro boyutuyla siber bir kamusal alanı olarak konumlandırılan gündem listesi politik bir arena mıdır yoksa kentsel etkileşim alanı mıdır?” sorusuna yanıt aranmıştır. Çalışmanın sahip olduğu bu soruyu yanıtlamak amacıyla, öncelikle kamusal alana ilişkin görüşler Habermas, Arendt, Fraser, Negt, Kluge, Sennett, Wirth, Simmel gibi düşünürler çerçevesinde irdelenmiştir. Ardından kamusal alan ve medya ilişkisine değinilerek genel bir çerçeve çizilmiştir. Çalışmanın uygulama kısmında ise koronavirüs karantina sürecinin ilk 30 gününde toplamda 300 adet gündem başlığı sınıflandırılmış ve bu bağlamda Twitter Türkiye gündemi üzerine nitel bir analiz yapılarak bu dönemdeki kamusal alanın niteliği tartışılmıştır. Bu çalışmanın sonucuna göre; Twitter Türkiye, koronavirüs günlerinde makro boyutuyla incelendiğinde, sahip olduğu sanal geniş sokaklarında kullanıcıların hem politik meseleler hakkında konuştuğu hem de diğer konularda etkileşime geçtikleri görülmektedir ve bu yönüyle oldukça şahsına münhasır bir kamusal alan olarak değerlendirilebilir.”

Arş. Gör. Ayten Bengisu Cansever’i tebrik eder, akademik çalışmalarında başarılar dileriz.