Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü Dr. Öğretim Üyesi Sema Mercanoğlu Erin’in kitap bölümünün de olduğu “
Turizm İşletmelerinde Modern Pazarlama Yönetimi / Teori - Strateji - Örnek Olaylar” adlı kitapta, ülkemizin farklı üniversitelerinde, ilgili anabilim dallarında akademik çalışmalarını yürütmekte olan 17 yazarın ortak emeğinin ürünü olup, özellikle Turizm İşletmeciliği yazınına ve bu alanın gerek sektörel ve gerekse akademik ilgililerine katkı sağlamayı amaç edinmiştir. Kitabın içeriği turizm işletmelerinde pazarlama faaliyetlerinin hizmet pazarlaması özelinde detaylı bir biçimde incelenmesi ile başlamış, modern pazarlama karması kapsamında yapılan teorik araştırmalar turizm ve ilişkili sektörlerinden reel örnek olaylarla renklendirilerek pekiştirilmiştir. Mercanoğlu Erin ise kitap bölümü ile ilgili “Turizm pazarlamasının temelini pazarlama karması bileşenlerinden en stratejik öneme sahip olan insan oluşturmaktadır. İnsan öncelikle ürünü ve hizmeti üreten ve ortaya koyan tarafıyla ve sonrasında da ürünü ve hizmeti satın alan ve faydalanan yönüyle pazarlamayı şekillendirir. Bu bölümde rekabet avantajı elde etmek için farklılaştırılmış bir pazarlama stratejisi geliştirmek amacıyla çalışanların geleneksel pazarlama karması stratejileri incelenerek, çalışanların pazarlama karması içinde insan gücünün pazarlama stratejisi içinde geçmişten günümüze tarihsel gelişimi üzerinde durulmaktadır.” değinerek öneminden bahsetmiştir. Kitap linki için,
https://www.detayyayin.com.tr/urun/turizm-isletmelerinde-modern-pazarlama-yonetimi