Lisansüstü Eğitim Enstitüsü - lisansustu@gelisim.edu.tr

Uluslararası Ticaret ve Lojistik (Yüksek Lisans) (Tezli)








 Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümünden Dr. Öğretim Üyesi Sema Mercanoğlu Erin uluslararası kongreye katılmıştır.


Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümünden Dr. Öğretim Üyesi Sema Mercanoğlu Erin Eğitim Sektöründe Kurumsal İtibarın ve Marka Sadakatine Etkisi adlı bildirisini 12-14 Aralık tarihlerinde online olarak düzenlenen 18.Uluslararası Türk Dünyası Sosyal Bilimler Kongresinde sunmuştur.


Dr. Öğretim Üyesi Sema Mercanoğlu Erin 12-14 Aralık tarihlerinde online olarak düzenlenen 18.Uluslararası Türk Dünyası Sosyal Bilimler Kongresinde sunduğu çalışmasında, “kurumsal itibar ve marka sadakati ile ilgili ana literatürü gözden geçirerek, itibarın bileşenleri ve marka sadakati ile olan bağlantısının  irdelenmesi amaçlamıştır. 2000’li yıllardan önce eğitim kurumlarını farklılaştıran tek en önemli unsur fiyat iken, değişen pazar koşulları, rekabetçi baskıların, hükümetlerden azalan mali desteğin, üniversiteye giden nüfustaki düşüşün ve eğitim sektöründeki yaygın zorlu değişikliklerin üstesinden gelmek için zorlamaktadır. Değişim dönemi eğitim sektöründe de kurumları marka, itibar gibi soyut değerlere önem vermeye zorlamıştır. Kurumsal itibar finansal bakış açısı ile bakıldığında kar amacı güden paydaşlarının, kurumla ilgili öngörülerini kapsayan algıların tamamından oluşmaktadır. Ancak kurumsal itibar sadece kar amacı olan kurumlar için değil, kar amacı gütmeyen kurumlar için de son derece önemlidir. Özellikle akademik örgütler gibi kar amacı gütmeyen örgütler, her şeyden önce ürettikleri hizmeti duyurmak, ondan yararlanılmasını sağlamak ve nesiller boyu aynı kalitede hizmet verip markaya olan sadakati artırmayı amaçlamaktadırlar. Günümüz eğitim kurumlarının hızla çoğalması ve bu çoğalan kurumlar arasında paydaşların tercih yaparken nasıl karar verdiği detayı çalışmanın önemini vurgulamaktadır.”