Lisansüstü Eğitim Enstitüsü - lisansustu@gelisim.edu.tr

Spor Yönetimi (Yüksek Lisans) (Tezsiz)








 Spora Yatırım Yapmak Büyük Şirketler İçin Hala İyi Bir İş


Pandemi spor üzerinde büyük bir baskı yarattı. Büyük yarışmalar ve etkinlikler taraftarlar olmadan gerçekleşti ve Spor kulüpleri için hayati önem arz eden sponsorluk bütçeleri büyük ölçüde kesintiye uğradı. Bir rapora göre, tüm spor dallarında sponsorluk değeri 2019'da 22 milyar ABD dolarından 2020'de 12,9 milyar ABD dolarına düştü.


Spor organizasyonlarının en önemli gelir kaynaklarından biri olan bu tür kesintiler sektör için ciddi sonuçlar doğurabilir. Taraftarlar ve sporcular, bu durumun takımlarının ve etkinliklerinin geleceğine verebileceği zarar konusunda endişelenebilirler. Ancak spor sponsorluğu için oyun henüz bitmedi. Aslında, çalışma parlak ve kazançlı bir geleceğe sahip olabileceğini gösteriyor.
Bunun kısmen, sporun gerçekleştirilme biçimini çoktan değiştirmiş olan teknolojiye (örneğin koşu ayakkabılarının veya bisikletlerin tasarım ve performansının değiştirilmesi) ve kurallara uyulmasına (teniste Hawk-Eye veya futbolda Video Yardımcı Hakem (VAR) gibi) bağlı olduğunu gördük.
Teknoloji ayrıca taraftarların canlı sporlara katılma şeklini önemli ölçüde değiştiren yeni kanallar ve formatlar da sağladı. Örneğin, sosyal medya aracılığıyla markalar, erişimlerini büyük ölçüde artırabildi ve küresel imajlarını güçlendirebildi. Ve trend henüz bitmedi. Spor hayranları için yeni gelişmeler arasında sanal gerçeklik gözlükleri, artırılmış gerçeklik uygulamaları ve dijital reklam panoları yer alıyor. Büyük spor organizasyonları için potansiyel gelir akışları için fırsatlar mevcut. Ortaya çıkan yeni pazarlar da var. Örneğin, eSpor pazarı hala büyüyor ve hem yeni müşterilere hem de sponsorlara ulaşmak için büyük bir potansiyel sunuyor.