Michael Schumacher'in yedi dünya şampiyonluğunun arkasındaki mühendis, tamamen elektrikli araçlara geçişi reddetti. Brawn BBC'ye, "Belki hidrojen, Formula 1'in gürültüyü tuttuğumuz, duyguyu koruduğumuz ama farklı bir çözüme geçtiğimiz yol olabilir." dedi.
Formula 1, herhangi bir büyük sporun en iddialı sürdürülebilirlik programlarından birine sahiptir ve 2019'da, 2030 yılına kadar karbon miktarının sıfıra gitme planını aşağıdakiler dahil olmak üzere açıkladı:
-
Yarış arabalarından net-sıfır etki
-
Ultra verimli ve düşük/sıfır karbonlu lojistik ve seyahat
-
%100 yenilenebilir enerjiyle çalışan ofisler, tesisler ve fabrikalar
-
Yüksek kaliteli ofsetler ve Co2 ayırma programları
Brawn, dünyanın en prestijli motor sporları turnuvası olan Formula 1'in, taraftarların sürdürülebilirlik ve iklim değişikliği konusundaki tutumlarını şekillendirmede önemli bir rol oynayabileceğini kabul etti. Ancak F1'in sporun evriminin bu aşamasında içten yanmalı ve elektrikli motorları birleştiren hibrit motorlardan uzaklaşma planı olmadığını söyledi.
Formula 1 kuralları F1'de kullanılan benzinin en az %10 biyoyakıt içermesini gerektiriyor ve bu oranın artması muhtemel. Ancak çevreciler, sentetik yakıtlar ve biyoyakıtlar hala karbondioksit ürettiği için küresel ısınmaya devam ettiklerini ve bu nedenle uzun vadeli bir çözüm olamayacaklarını söylüyorlar. Brawn, karbon bazlı yakıtların değiştirilmesinin Formula 1 için büyük bir zorluk olacağını kabul ediyor. "Dinozor olarak görülen ve ayakları yere basmayan bir spor yapamayız. Bunu her zaman göz önünde bulunduracağız" dedi.
F1, sporun emisyonlarının %0,7'sinin yarış arabalarından kaynaklandığını tahmin ederken, neredeyse yarısının bu sezon 23 rekoru planlanan yarışlara ekipman ve personel taşıyan lojistik karavandan geldiğini tahmin ediyor. Ancak Brawn, emisyonları azaltmak için yarış sayısını azaltmayı kategorik olarak reddetti. Yarışları dünyanın dört bir yanındaki ülkelere götürmenin şampiyonayı harika yapan şeyin bir parçası olduğunu söylüyor ancak aynı zamanda finansal bir zorunluluk olduğunu da kabul ediyor.
Brawn, "Günün sonunda biz bir işletmeyiz" diyor. "Bütün bunların yürümesi için gelir elde etmemiz gerekiyor ve açıkçası ne kadar çok yarış olursa o kadar karlı olur."