Lisansüstü Eğitim Enstitüsü - lisansustu@gelisim.edu.tr
Memnuniyet ve Şikayetleriniz için   İGÜMER
 Lisansüstü Eğitim Enstitüsü - lisansustu@gelisim.edu.tr

Odyoloji (Yüksek Lisans) (Tezli)








 “İŞİTME KAYIPLI ÇOCUKLAR” ETKİNLİĞİ


İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) Sağlık Bilimleri Fakültesi Odyoloji bölümü tarafından “İşitme Kayıplı Çocuklar ” adlı seminer gerçekleştirildi. Prof. Dr. Erol Belgin ve Prof. Dr. Ayşe Sanem Şahlı’nın konuşmacı olarak katıldığı etkinlik 8 Aralık 2021 tarihinde saat 20.00 – 22.00 arasında, Google Meet üzerinden online olarak gerçekleştirildi. Etkinlik yoğun ilgi görerek çok yüksek bir katılımcı sayısına ulaştı.


İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) Sağlık Bilimleri Fakültesi Odyoloji bölümü Öğretim Görevlisi Seda KETEN’in moderatörlüğünü yaptığı etkinliğimizin açılış konuşmasını, dekan yardımcımız Dr. Öğr. Üyesi A. Yüksel BARUT ve Odyoloji Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Selva ZEREN gerçekleştirdi ve sözü Prof. Dr. Erol BELGİN’e bıraktı.
 
Çocuklarda işitme kayıpları etiyolojisinden bahseden Prof. Dr. Erol BELGİN daha sonra çocuklarda işitme kaybına nasıl yaklaşmamız gerektiğini anlattı. İşitme kaybına neden olan risk faktörlerinden bahsetti. Ulusal yenidoğan işitme taraması hedeflerinden bahseden Belgin, işitme kaybının erken tanılanmasının ve rehabilitasyonunun en erken dönemde başlatılmasının önemini vurguladı. Yenidoğan işitme taraması yöntemlerinden olan Otoakustik emisyon ve Otomatik işitsel beyin sapı cevaplarını (O-ABR) anlatarak öğrencilerimize katkı sağlayacak bilgiler verdi. İşitme tarama programında, yenidoğanı 12-18 saat sonra test etmenin daha sağlıklı olduğundan, yenidoğan tarama testinden “kaldı” olarak sonuçlanan bebeğe ikinci testin 4-6 saat sonra yapılması gerektiğinden bahsetti. Bebeğin konumu, testi yapacak kişinin konumu, kabloların yerleşiminin, prob seçiminin önemli olduğunu vurgulayan Belgin testin güvenilirliğinin %95 olması gerektiğini söyledi. “Odyoloji elindeki ekipmanla tanı koyan bir meslektir.” Sözleriyle konuşmasına devam eden Belgin, Odyolog olmanın öneminden bahsetti. Konuşmasında Odyolojinin önemi ve tarihçesiyle ilgili bilgilere yer verdi.
 
İşitsel re/habilitasyonun temel prensiplerinden bahseden Prof. Dr. Ayşe Sanem ŞAHLI Dünya Sağlık Örgütü tarafından bildirilen işitme kayıplı çocuk sayısına dikkat çekerek başladığı konuşmasına başladı. Çocukluk döneminde görülen işitme kaybının dil gelişiminde olduğu kadar sosyal ve eğitim alanlarında da etkilerinden bahseden Şahlı, tedavi edilemeyen işitme kayıplarının akademik ve mesleki alandaki etkilerini anlattı. Şahlı sözlerine işitme kaybı tanı ve tedavi süreçlerindeki gelişmeler hakkında konuşarak devam etti. Rehabilitasyonda başarı düzeyinin işitme kaybının etiyolojisi, işitme kaybının başladığı dönem, eğitsel müdahalenin uygun zamanda yapılması gibi faktörlere bağlı olduğunu bildiren Şahlı, eğitsel müdahale sürecine yönelik önerilerde bulundu. Eğitsel değerlendirme basamaklarının ardından dil konuşma testleri ve işitsel sözel terapiden bahsetti. Belgin, örnek vakalar sunarak sunumunu sonlandırdı.

Odyoloji bölümünün düzenlediği “İşitme Kayıplı Çocuklar” adlı online seminer etkinliğinin sonuna gelirken Bölüm Başkanımız Dr. Öğr. Üyesi Selva ZEREN, Bölüm Öğretim elemanlarımız Öğr. Gör. Seda KETEN,  Bölüm araştırma görevlilerimiz Arş. Gör. Çağla TÜRK, Arş. Gör. Azize KÖSEOĞLU ve öğrencilerimiz konuşmacılarımız Prof. Dr. Erol BELGİN ve Prof. Dr. Ayşe Sanem ŞAHLI’ya teşekkürlerini sundular. Böylelikle katılım sağlayan tüm öğretim elemanlarımız ve öğrencilerimiz tarafından verimli geçen etkinlik sona erdi.