İnsanlık için zorlu bir dönemi daha neredeyse geride bıraktık. Gündelik yaşantımızın neredeyse tamamen değiştiği, her yönüyle sıra dışı bir yıl olan 2021, hem dünyamız hem de biz canlılar için bir önceki yıl gibi bir hayli çetrefilli geçti. Peki bu zorlu yıl, şirketler için nasıl geçti? Tüketiciler için önemli bir çözüm platformu olan ''Şikayetvar'' 2021 yılının ilk 6 ayında şirketlerin durumunu gösteren bir rapor hazırladı. 2021’in ilk altı ayı baz alındığında dikkat çeken istatistikler ise şu şekilde:
-
En çok ziyaret edilen ay 19.3 milyonla Ocak ayı oldu.
-
İlk 6 ayda Şikayetvar’ı aylık 18.1 milyon kullanıcı ziyaret etti.
-
En çok şikayet mayıs ayında, salı günleri ve saat 14:00’da yapıldı.
-
Sayfada en çok aranan marka ise 2 milyon 117 bin 320 sayfa görüntülenmesiyle Trendyol oldu.
-
İlk 6 ayda toplam 206 bin 596 şikayet çözüldü. Memnuniyet oranı en yüksek sektör ise anne-bebek-çocuk sektörü oldu.
-
Şikayet yoğunluğunun en az olduğu ilimiz Muş iken, Türkiye’nin en şikayetçi ili İstanbul oldu.
En çok şikayet alan sektörler ise şu şekilde:
-
E-ticaret - 219.564
-
Finans - 177.887
-
İnternet - 133.852
-
Kargo - 116.563
-
Alışveriş - 80.536
En çok şikayet alan konular ise şu şekilde:
-
E-ticaret: Siparişlerin tedarik ve teslim sürelerinin gecikmesi.
-
Finans: Kredi kartı aidatları ve bankaların EFT, havale gibi işlemlerde gerçekleştirdiği kesintiler.
-
İnternet: Vaat edilen hızın verilmemesi, sürekli yavaşlama ve kopma sorununun yaşanması.