Lisansüstü Eğitim Enstitüsü - lisansustu@gelisim.edu.tr
Memnuniyet ve Şikayetleriniz için   İGÜMER
 Lisansüstü Eğitim Enstitüsü - lisansustu@gelisim.edu.tr

İşletme (İngilizce) (Yüksek Lisans) (Tezli)








 Tazelenme Zamanı: Global Otomotiv Markalarının Yenilenmiş Logoları


Hızlı değişimin sürekli olduğu günümüz dünyasında değişime ayak uydurmak, bireysel olduğu kadar her kurum ve kuruluş için de zorunlu bir sürecin göstergesidir.


Bir markanın müşterilerine karşı oluşturduğu ilk görsel imaj olan logolar, bu değişim sürecini etkileyen ve aynı zamanda bu süreçten etkilenen önemli unsurlardan biri olarak karşımıza çıkmaktadır.
 
Kimi zaman işletmelerin logo tasarımları çağın hızına ayak uyduramamış ya da markanın çizdiği imajı tam yansıtamamış olabilmektedirler. Bu tür durumlarda yenilenmiş bir logo ile tekrar çıkış yapmak, müşterilerin gözünde arzu edilen imajı yeniden oluşturmayı sağlayabilmektedir. Yeni yılda da bu logo değişim trendine birçok büyük otomotiv markası öncülük etti. Özellikle elektrikli ve hibrit (hybrid) otomobil teknolojisinin yaygın hale gelmesiyle beraber birçok otomotiv markası logolarını yeniden tasarladı. 2021 yılına tazelenmiş yeni logolarıyla giren bu büyük otomotiv markalarını gelin beraber inceleyelim.

Renault

 

Tazelenmiş logosunda Renault, üç boyutlu model tasarımından yeni trendlerden birisi olan iki boyutlu tasarıma geçiş yapmış. Renault’un Tasarım Müdürü Gilles Vidal ise yeni logo tasarımının internet siteleri, uygulamalar, akıllı telefonlar ve araçların içindeki ekranlar gibi teknolojiler için daha uygun olduğunu vurguladı.

Peugeot 



Peugeot Birleşik Krallık Genel Müdürü Julie David, yeni logo tasarımıyla ilgili yeni logonun, şirketin değişen model yelpazesini ve anı yaşamaya dair yeni felsefesini yansıttığını belirtti. Ayrıca yeni logo, üst düzey pazara yönelik elektrikli araçların tanıtımını yansıtmak ve zamansız olmak amacıyla tasarlanmış.

General Motors



GM Pazarlama Müdürü Deborah Wahl, yeni logonun tasarımında kullanılan renk seçimi, "tamamen elektrikli bir geleceğin açık mavi gökyüzüne" işaret etiğini söylerken büyük harflerden küçük harflere geçişinin "daha fazla kapsayıcılık, daha kolay ulaşılabilirlik ve daha insani bir yön" anlamına geldiğini belirtti. Görünüm itibariyle de akıllı telefon uygulamalarına benzediği söyleyebiliriz.

Volkswagen 



Volkswagen Baş Tasarımcısı Klaus Bischoff logonun tasarımıyla ilgili, "Bu yeniden tasarımdaki kişisel amacım, Volkswagen markasına yeni bir hafiflik getiren W'yi havada tutmaktı. Elbette bu yeni marka, Volkswagen'i dijital çağa da taşıyor ve klasik logomuzu cihazlarda ve uygulamalarda dijital olarak kolayca görüntülenebilen bir ticari markaya dönüştürüyor” diye belirtti.

BMW 



BMW yetkileri yeni tasarımın, müşteriyi tüm faaliyetlerin merkezine yerleştiren marka kimliğinin bir ifadesi olduğu belirtti. BMW’nin iki boyutlu yeni tasarımı, tamamen otomotiv dünyasına odaklanmaktan, teknoloji ve bağlantılarla ilgili olmaya geçişini yansıtıyor. Logonun şeffaf versiyonu ise müşterilerin BMW dünyasına katılmaları için açık bir davet oluşturduğu söyleniyor.

Kia



Kia yetkilileri yeni tasarımlarının müşterilere sunmayı vaat ettiği değerlerin ve bunların sağladığı deneyimlerin bir sembolü olduğunu söyledi. Kia, el yazısı atılan bir imzayı andıran logoyu geliştirerek marka vaadini yerine getirmeye çalışmış. Logonun ritmik, kesintisiz çizgisi, Kia’nın ilham veren anlar getirme konusundaki kararlılığını yansıtırken, simetrisi de kendine güveni gösteriyor.

Opel



Opel'in Tasarımdan Sorumlu Başkan Yardımcısı Mark Adams yeni Opel logosu ile ilgili, yeni logonun dış çemberinin daha ince, daha zarif, daha kibar ve daha belirgin olduğunu belirtti. Detayların markanın logosunu daha da vurgular nitelikte olduğunu ve detayların oldukça keskin oluşturulduğunu ekledi. 'Opel' yazısının ise bir mücevher parçasındaki ince bir gravür gibi çemberin alt kısmına entegre edildiğini belitti.

Nissan



Nissan yetkilileri yeni tasarımlarıyla ilgili, şirketin zengin mirasını ve yenilik geleneğine gururla bağlı kalarak geleceğe bakışını resmettiği söyledi. Bunlara ek olarak Nissan adının logonun merkezinde kaldığını, geçmiş kilometre taşlarını ve anıları hatırlatan ama aynı zamanda gelişimi aktaran ve anında tanınabilen bir marka imajı çizmeye çalıştıklarını belitti.

Dacia



Ayrıca Renault’nun iştiraklerinden biri olan Dacia’da bu yeni logo trendinde yerini alış durumda. Şişe açacağını andıran eski logosunu geride bırakan Dacia, yeni logsunda zıt yönlere bakan "D" ve "C" harflerinden oluşan çağdaş bir tasarım sunmuş.