Facebook verilerine göre, Türkiye genelinden en çok kullanılan emojiler mutluluk gözyaşı ya da gözlerinden yaş gelene kadar gülen surat, kırmızı kalp, katlanmış eller ve ukala kendini beğenmiş emoji olarak gözlemlendi. Araştırmaya göre farklı yaş grubundaki kullanıcılar, bazı emojileri daha fazla kullanıyorlar. Örneğin, X jenerasyonu daha çok duygusal emojiler kullanırken, Y ve Z jenerasyonu gülme emojilerini kullanıyor. Kadınlar ve erkekler arasında da bir istatistik yayınlayan Facebook; erkeklerin en çok mutluluk gözyaşı emojisi kullanırken, kadınların kalpli öpücük emojisi kullandığını farketmiş. Facebook verilerine göre dünya genelinde paylaşılan gönderilere bakıldığında da kadınların erkeklerden daha fazla emoji kullandığını kaydedilmiş.
Sadece bir istatistik olarak sınırlı kalmamakla beraber Emojiler üzerine yapılan birçok araştırma da bulunmaktadır. Son zamanlara yapılan bir araştırmada, reklamlarda Emoji kullanımının izleyicilerin beğeni düzeyini ve tutumlarını olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir.
Bir diğer çalışmaya göre ise Emojiler, içinde bulunduğu toplumun kültürüne göre değişiklik gösterebilmektedir. Batı-Doğu şeklinde karşılaştırılmalı olarak yapılan araştırmada; “Gülümseme” ve “İnsan” temalı Emojilerin anlam olarak kültürlerarası bir benzerlik taşıdığını, “Sembol” temalı Emojilerin ise kültürlerarası bir farklılık taşıdığı ortaya konulmuştur.
Peki siz en çok hangi emojileri kullanıyorsunuz? Sizce paylaşılan verileri sizlerin kullanımıyla da tutarlı mı?