Lisansüstü Eğitim Enstitüsü - lisansustu@gelisim.edu.tr
Halkla İlişkiler ve Tanıtım (Yüksek Lisans) (Tezsiz)
04 Eylül 2024 Çarşamba
VII. Uluslararası Yeni Medya Konferansı 10-11 Ekim tarihlerinde gerçekleştirilecek
Yeni Medya ve İletişim Bölümü ve Radyo Sinema ve Televizyon Bölümü tarafından düzenlenen VII. Uluslararası Yeni Medya Konferansı 10-11 Ekim tarihlerinde çevrimiçi ve yüz yüze olarak gerçekleştirilecek.
İstanbul Gelişim Üniversitesi İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi Yeni Medya ve İletişim Bölümü ve Radyo Televizyon ve Sinema Bölümleri tarafından 10-11 Ekim 2024 tarihinde gerçekleştirilecek VII. Uluslararası Yeni Medya Konferansı, Dijital İçerik Üretiminden Tüketimine Medya ve Toplumsal Dönüşüm başlığını taşıyor.
İçinde bulunduğumuz yeni medya ekosisteminde içerik üretme ve tüketme süreçleri farklılaşmış ve her kullanıcının üretüketici konumuna gelmesi mümkün olmuştur. Dijital içerik üretim ve tüketim süreçleri öncelikle geleneksel ve yeni medya olmak üzere kültür, siyaset, ekonomi, sanat gibi tüm toplumsal formasyon biçimleri üzerinde hızla ve sürekli dönüşen, potansiyel olarak küresel bir etkiye sahiptir. Günümüzde bu etki, yapay zekanın enformasyon üretim süreçlerine dahil olması ve veri toplama ve işleme kapasitelerinin artmasıyla birlikte, bir yandan ülkelerin ve şirketlerin veri yönetimi ve gözetim kapitalizmi bağlamında bir yandan da kültür ve sanata etkisi dijital kültür ve dijital sanat bağlamında tartışılmaktadır. Dijital içerik üretim ve tüketim süreçleri, gündelik yaşam pratiklerinden enformasyonel kapitalizme değin farklı kapsamlardaki tartışmaları içermektedir. VII. Uluslararası Yeni Medya Konferansı Dijital içerik üretim ve süreçlerinin medya ve toplum üzerindeki çok boyutlu etkilerini tartışmaya açmaktadır.
Yeni Medya Konferansı'na gönderilen bildiri özetleri çift kör hakemli değerlendirme sürecine tabi tutulur.
Konferansın alt başlıkları, bunlarla sınırlı olmamak üzere aşağıda sıralanmıştır:
Açık bilim
Toplumsal cinsiyet
Dijital kapitalizm
Enformasyonel kapitalizm
Gözetim Kapitalizmi İzleme/izleyici alışkanlıkları
Üretim-Dağıtım-Gösterim Pratikleri
Dijital Platformlar
Denetleme ve/veya Sansür mekanizmaları
Dijital platformlar ve algoritma
Podcast
Metinlerarasılık
Göstergebilim/göstergebilimsel çözümleme Kişisel veriler
Gönderilen tam metinler konferans sonrasında uluslararası yayınevinden kitap bölümü olarak yayınlanacaktır.
Tüm araştırmacılarla Ekim 2024’de görüşmek üzere.