Lisansüstü Eğitim Enstitüsü - lisansustu@gelisim.edu.tr
Memnuniyet ve Şikayetleriniz için   İGÜMER
 Lisansüstü Eğitim Enstitüsü - lisansustu@gelisim.edu.tr

Görsel İletişim Tasarımı (Yüksek Lisans) (Tezsiz)








 TÜBİTAK 2209-A Projeleri Desteklenen İletişim ve Tasarımı Öğrencileriyle Röportaj Gerçekleştirildi!


İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ), Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF), İletişim ve Tasarımı Bölümü, TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı kapsamında iki önemli projeye destek kazandı. Bu kapsamda projeleri desteklenme hakkı kazanan öğrencilerimizle keyifli iki röportaj gerçekleştirdik.


FATİH KEREM VURAL (YÜRÜTÜCÜ)
DANIŞMAN: ARŞ. GÖR. BÜŞRA KILIÇ
İletişim ve Tasarımı Bölümü 3. Sınıf Öğrencisi
 
  1. Öncelikle merhaba Fatih Kerem nasılsın? Bize biraz kendinden bahseder misin?

Merhaba, teşekkür ederim iyiyim. Ben Fatih Kerem. İletişim ve Tasarımı Bölümü 3.Sınıf öğrencisiyim. Aktif olarak açık hava reklamcılığı ve freelance grafik tasarımcı olarak çalışıyorum.
 
  1. 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı’na başvurdunuz ve projeniz kabul edildi. Başvuru süreciniz nasıl ilerledi, anlatır mısın?

TÜBİTAK’ın bu tarz proje süreçlerinin olduğunu duymuştum. Büşra Hocam bana sürecin tüm detaylarını anlattı. Sayesinde daha fazla bilgi sahibi oldum. Ardından Büşra Hocamla birlikte konu arayışına girdik. Toplumun ve insanların ihtiyaçlarına yönelik bir proje oluşturmak istediğimiz için deprem üzerine düşünmeye başladık. Depremde kullanılan mobil uygulamaların tasarımsal anlamda yeterli olmadığını fark ederek bu konuyu ele almak istedik. Akademik araştırmalar ve mobil uygulama incelemeleri sonrasında belgelerimizi hazırlayıp başvurumuzu tamamladık.
 
  1. Proje kapsamında ne yapmayı planlıyorsunuz?  

Proje kapsamında Türkiye’de Afet Yönetimi alanında kullanılan mobil uygulamaların kullanıcı ara yüzlerini inceleyip alternatif yeni bir ara yüz tasarımı yapacağız. Bu konuda çok farklı fonksiyonlara sahip uygulamalar var. Ancak birçoğunda tasarım ilkelerine göre eksiklikler var. Bizde bu eksikliklere yoğunlaşıp her kullanıcıya hitap eden alternatif bir ara yüz tasarlayacağız. Ardından bunu bilimsel yayın haline getireceğiz.
 
  1. Arkadaşlarına önerin veya tavsiyen var mı?

Arkadaşlarıma bu tarz proje desteklerini takip etmelerini öneriyorum. Çünkü bu projelerin ilerleyen yıllarda bizlere çok iyi referanslar olacağına inanıyorum. Büşra Hocam başta olmak üzere tüm hocalarımız proje sürecine dâhil olmam için çok destek oldular. Arkadaşlarım bu tarz süreçlerde fakülte içerisindeki bütün hocalara başvurabilirler.

 
ÖYKÜ CAN (YÜRÜTÜCÜ), ZEYNEP ŞEVVAL ŞEN VE SERRA YAVAŞ (PROJE EKİP ÜYESİ)
DANIŞMAN: ARŞ. GÖR. AYTEN BENGİSU CANSEVER
İletişim ve Tasarımı Bölümü 4. Sınıf Öğrencileri
 
  1. Öncelikle merhabalar nasılsınız? Bize biraz kendinizden bahseder misiniz?

Merhaba, biz Öykü Can, Zeynep Şevval Şen ve Serra Yavaş. 22 yaşındayız ve İstanbul’da yaşıyoruz. Üçümüz de İstanbul Gelişim Üniversitesi İletişim ve Tasarımı bölümü son sınıf öğrencisiyiz.
 
  1. 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı’na başvurdunuz ve projeniz kabul edildi. Başvuru süreciniz nasıl ilerledi, anlatır mısınız?

2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı hakkında bilgi edindik. Konuyu belirlerken, ilgi alanlarımızı ve programın amacını göz önünde bulundurduk. Danışmanımız olan Bengisu hocamızla iş birliği yaparak, projenin detaylarını ve hedeflerini belirledik. Danışmanımızın rehberliğiyle başvuru sürecini tamamladık ve gereken belgeleri düzgün bir şekilde hazırladık. Bu süreçte edindiğimiz deneyimler, gelecekteki araştırmalarımızda bize yardımcı olacak.
 
  1. Proje kapsamında ne yapmayı planlıyorsunuz? 

Projemizde reklamlarda değişen toplumsal cinsiyet stereotip söylemlerine yönelik bir araştırma yapıyoruz.  Araştırmamıza köklü bir mağaza olan Atasay markasını seçerek başladık. Markanın kuruluşundan günümüze kadar yayınlanan reklamlarını araştırıp, cinsiyet rollerinin nasıl kullanıldığını inceliyoruz. İncelediğimiz reklamlar aslında toplumun bir baskısı ile mi yoksa özgür bir düşünce ile mi yazılmış bunu çözümlüyoruz. Daha sonra çözümlediğimiz reklamları kendi bakış açımızdan nasıl daha iyi hale getirebiliriz ve bu reklamlarda nasıl hatalar var gibi düşünerek bunu projemize aktarıyoruz.
 
  1. Arkadaşlarınıza öneriniz veya tavsiyeniz var mı?

Elbette, TÜBİTAK projesi ile ilgili arkadaşlarımıza önerilerimiz şunlar olabilir:

•İlgi duydukları alanda bir konu seçebilirler bu sayede daha fazla odaklanarak verimli bir araştırma süreci gerçekleştirebilirler.
•Okulumuzun danışman hocaları ile yürütmeleri daha faydalı olacaktır. Bir danışman hoca ile ilerlemek projenin başarısını artırmakta önemli bir destek olur. Doğru iletişim ve destek ile güzel işler ortaya çıkar.
•Disiplinli çalışmak en önemli noktalardan biri. Proje planını belirleyip düzenli çalışmak zamanı etkili bir şekilde yönetmelerine yardımcı olur.
 
TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı kapsamında destek almaya hak kazanan öğrencilerimizi ve projenin akademik danışmanlığını üstlenen araştırma görevlilerimizi İGÜ GSF olarak tebrik ederiz.