Lisansüstü Eğitim Enstitüsü - lisansustu@gelisim.edu.tr

Görsel İletişim Tasarımı (Yüksek Lisans) (Tezsiz)








 İletişim ve Tasarımı Bölümü Sektör Buluşmaları’nın 14.sü Gerçekleşti


İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF) İletişim ve Tasarımı Bölümü’nün Sektör Buluşmaları kapsamında Derya Gül ile “Yaratıcı Strateji Nedir?” başlıklı online semineri gerçekleşti.


Derya Gül kimdir?

2003 yılında Anadolu Üniversitesi, İletişim Bilimleri Fakültesi, Reklam ve Halkla İlişkiler Bölümü’nden mezun olan Derya Gül, yaklaşık 17 senedir iletişim sektörü içerisindeki farklı kurumlarda strateji planlama yöneticisi olarak görev almıştır. Bu süre zarfında birçok ulusal ve uluslararası marka ile çalışmış, birçok projeye imza atmıştır.

2012 yılında ise kurucu ortağı olduğu Proud Agency’de profesyonel hayatına devam etme kararı alarak, strateji planlama konusundaki tüm tecrübesini “Yaratıcı Strateji Geliştirme” üzerine kurgulamıştır. Aynı zamanda yazar ve ressam olan Derya Gül, on senedir içerisinde bulunduğu sanat dünyasına yönelik sanat malzemelerini ve sanat eserlerini bir çatı altında topladığı artprocolor markasını 2021 yılında yaratarak, e-ticaret dünyasına adım atmıştır.
 
"Strateji soru sormak mıdır? Strateji aslında doğru soruları sormaktır"

Derya Gül, seminer sunumuna stratejinin ne olmadığını tanımlayarak başladı. Strateji geliştirmede öğrenme sürecinin direksiyonun başına geçerek deneyimleme ile gerçekleştiğine değindi. Aynı zamanda strateji geliştirmenin bir nevi şeytanın avukatlığını yapmak olduğunu belirtti. Ayrıca stratejinin doğru soruları sormak olduğunu vurguladı.
 
"Yaratıcı strateji bütünün kendisini parçalara ayırıp, yepyeni bir gerçeklik yaratmaktır."

Birçok şirketle ve marka ile çalışmış olan Derya Gül, yaratıcı stratejinin ne olduğu ve markanın bir ürününün stratejisini oluşturma aşamalarını detaylı bir şekilde anlattı. “Yaratıcı Strateji bütünün kendisini parçalara ayırıp, yepyeni bir gerçeklik yaratmaktır.” diyerek bu söylemini somut örneklerle açıkladı ve deneyimlerini öğrencilerimiz ile paylaştı. Yaratıcı bir strateji geliştirmenin pazarlama, hedef kitle belirleme, iletişim gibi çok yönlü bir durum olduğunu söyleyen GÜL, öğrencilerimize de her durumda çok yönlü olmaları üzerine tavsiyelerde bulundu. Seminer öğrencilerimizden gelen sorular ve Derya Gül’ün cevaplamaları ile son buldu.