Lisansüstü Eğitim Enstitüsü - lisansustu@gelisim.edu.tr
Memnuniyet ve Şikayetleriniz için   İGÜMER
 Lisansüstü Eğitim Enstitüsü - lisansustu@gelisim.edu.tr

Görsel İletişim Tasarımı (Yüksek Lisans) (Tezli)








 İletişim ve Tasarımı Bölümü Sektör Buluşmaları Kapsamındaki Söyleşilerin 13.'sü Gerçekleşti


İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF) İletişim ve Tasarımı Bölümü Sektör Buluşmaları kapsamında karikatürist ve tasarımcı İrfan Sayar ile “Ülkemiz Kültürüne Zenginlik Kazandıran ‘Porof Zihni Sinir’ Markalaşma Süreci” başlıklı söyleşisini gerçekleştirdi.


İrfan Sayar kimdir?

İrfan Sayar Manisa doğumludur. Manisa Lisesi`nin ardından Güzel Sanatlar Akademisi Yüksek Dekoratif Sanatlar Bölümü, Sahne ve Görüntü Sanatları İhtisas atölyesinden mezun olmuştur. İkinci sınıftayken Oğuz Aral ile tanışmış ve Gırgır Dergisi’nde çizmeye başlamıştır. Ve 1977 yılında “Zihni Sinir” karakterini yaratmıştır.  Zihni Sinir İnsan ve eşya (->teknoloji) ilişkisini sorgulayan bir karakterdir. Bu sorgulamayı PROCE ‘leriyle gerçekleştirir. Zihni Sinir "Proje" yerine "Proce" sözcüğünü kullanır. Çünkü Proceler Mizah+ Estetik+ Fonksiyonellik gibi üç unsuru bünyesinde barındıran projelerdir. Porof. Zihni Sinir; araştırmacı, yaratıcı ve eğitimci tarafını mizahi bir dille gerçekleştirdiği sanal bir karakterdir. Bu yüzden titri “Porof.” dur.

Moderatörlüğünü Doç. Dr. Ahmet DOLUNAY ve Dr. Öğr. Üyesi Melis BOYACI’nın gerçekleştirdiği söyleşi Dolunay’ın açılış konuşması ile başlamıştır:

 “İrfan SAYAR’ın “Porof Zihni Sinir” karakteri; PR, tanıtım, ticari ürüne dönüştürme gibi pek çok süreçleri yürütmesi bakımından biz sanatçılar ve sanat eğitimi alan öğrencilerimiz için önemli bir değerimizdir. “Porof Zihni Sinir” ve “Proce” markasının ortaya çıkışını öğrenmek bizler ve öğrencilerimiz için büyük kazanım olacak.”
Söyleşi İrfan SAYAR’ın kendini tanıtmasıyla başladı ve Sayar kendi hayat hikâyesini kısaca öğrencilerle paylaştı. Projeleri nasıl hayata geçirdiğini ve projenin nasıl marka haline geldiğini anlattı. Dr. Öğr. Üyesi Melis BOYACI yaratıcılık sürecine ve yaratıcılık sürecinin önemine de vurgu yaparak yaratıcılık sürecinin nasıl işlendiği sorusunu yöneltti. “Yazları köye gitmenin ve köy hayatında daha önceki oyun alışkanlıklarını yeniden yaratmaya başlaması ile yaratıcılık sürecim başladı” şeklinde ifade eden Sayar, “Önce bir engel lazım ve engeli aşabilmek için imkânlar gerekiyor. İnsan verilen imkânları kullanarak bir şeyler üretiyor ve yaratıcılık süreci o şekilde başlıyor” diyerek sözlerine devam etti.




“Proce” aşamasını ve “Porof Zihni Sinir” in oluşum aşamasını detaylı bir şekilde öğrencilerle paylaşan Sayar, satın alınabilirliği ve daha fazla üretebilmek için neler yapmak gerektiğini detaylı bir şekilde anlattı. Öğrencilere öğrencilik hayatı boyunca nasıl bir yöntem izlemeleri ve sahaya donanımlı olarak çıkabilmeleri hakkındaki düşüncelerini paylaştı. Çeşitli çalışmalarının görseller üzerinden yaratım aşamalarına ve tasarımsal süreçlerine değindi. Doç. Dr. Ahmet Dolunay ve Dr. Öğr. Üyesi Melis Boyacı'nın teşekkürleri ile söyleşi son buldu.