Lisansüstü Eğitim Enstitüsü - lisansustu@gelisim.edu.tr
Memnuniyet ve Şikayetleriniz için   İGÜMER
 Lisansüstü Eğitim Enstitüsü - lisansustu@gelisim.edu.tr

Görsel İletişim Tasarımı (Yüksek Lisans) (Tezli)








 Dr. Öğr. Üyesi Sezgin Savaş’tan Yeni Bir Makale Daha!


İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ), Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF) Dekan Yardımcısı ve İletişim ve Tasarımı Bölümü öğretim elemanlarından Dr. Öğr. Üyesi Sezgin Savaş’ın yeni makalesi yayımlandı.


İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ), Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF) Dekan Yardımcısı ve İletişim ve Tasarımı Bölümü öğretim elemanlarından Dr. Öğr. Üyesi Sezgin Savaş’ın “Hayatta Kalma Oyunlarının Biyoiktidar Açısından Yorumlanması: Frostpunk Üzerinden Bir İnceleme” başlıklı makalesi İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi bünyesinde çıkan 4. BOYUT Medya ve Kültürel Çalışmalar Dergisi’nde yayımlandı.  
 
Makale Özetinden:
 
Biyoiktidar günümüze kadar pek çok farklı araştırmacı tarafından ele alınmış bir kavramdır. Biyoiktidar hayata odaklanmakta ve onu üretmektedir. Biyoiktidarın çerçevesini kavrayabilme aşamasında kurgusal evrenlerden yararlanmanın aydınlatıcığı olduğu görülmektedir. Bilimkurgu türüne ait film ve kitaplarda geleceğe ilişkin pek çok öngörüde bulunulmakta ve bunların bir bölümü gerçeğe erişme potansiyeli içermektedir. Günümüzde dijital oyunlara yönelik de benzer bir bakış oluşturmak mümkündür. Dijital oyunlar bireyler üzerinde önemli etkiler sağlamakta ve geleceğe ilişkin öngörüler oluşturmaktadır. Dijital oyunlar dendiği zaman pek çok farklı oyun türü öne çıksa da dijital oyunlar kapsamında özellikle hayatta kalma veya yönetim simülatörleri olarak tanımlanabilecek oyun türlerinin gerçek hayata ilişkin belirli projeksiyonlar sunduğu ve alternatif durumlarda toplumsal ve bireysel ölçekte çıkarımlar oluşturabilecek öngörüler oluşturduğu söylenebilmektedir. Söz konusu noktadan hareketle bu çalışmada, bir hayatta kalma oyunu olan Frostpunk üzerinden hayatta kalma oyunları biyoiktidar açısından yorumlanmaktadır. Frostpunk yasalarının analiz edildiği çalışmanın sonuçları, Frostpunk yasalarının biyoiktidar açısından değerlendirilebileceğini göstermektedir. Söz konusu doğrultuda Frostpunk yasalarında biyoiktidara ilişkin izleri sürmenin mümkün olduğu söylenebilmektedir. Bu açıdan, Frostpunk biyoiktidar kavramının çerçevesinin çizilmesinde anlaşılır bir örnek ortaya koymaktadır. Çalışma sonuçları, dijital oyunların belirli olgu ve kavramları açıklamada ve çerçevelerini anlaşılır kılma açısından bir araştırma nesnesi olarak kullanılması aşamasında değer yaratmaktadır.
 
Dr. Öğr. Üyesi Sezgin Savaş’ı tebrik eder, akademik çalışmalarında başarılar dileriz.