International Journal of Progressive Education, dergisinde Volume 18 Number 1 (2022) sayı ve tarihinde yayınlanan bu araştırmada, amaç Çocuk Hakları ve Demokrasi Eğitiminin çocukların demokratik davranışlarına etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Kayseri ilinde Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı iki okulun anasınıfına devam eden 60- 72 aylık 28’i deney, 25’i kontrol olmak üzere toplam 53 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ön-test /son-test ve kontrol gruplu yarı-deneysel desen kullanılmıştır. Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen Demokratik Davranış Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Bulgular, Çocuk Hakları ve Demokrasi Eğitimi öncesinde deney ve kontrol gruplarının ön test puanları arasında anlamlı bir fark olmadığını gösterirken, eğitim sonrasında deney grubunun son test puan ortalamalarının kontrol grubuna göre anlamlı düzeyde arttığını göstermiştir. Ayrıca program sona erdikten bir ay sonra deney grubuna yapılan kalıcılık testi sonuçlarıyla öğrenmenin kalıcı olduğu gösterilmiştir. Araştırıma sonucunda Çocuk Hakları ve Demokrasi Eğitimi programına katılan çocukların Demokratik Davranış Ölçeği'nin demokratik davranış, özerk davranış ve haklarını bilme alt boyutlarında kontrol grubundaki çocuklara göre daha fazla ve kalıcı gelişim gösterdiği görülmüştür.
Makaleye erişmek için tıklayınız.