ERKAN, ''Fen, küçük çocukların ilgisini çeken ilginç bir konudur. Çünkü çocuklar neyin nasıl olduğunu bilmeyi severler ve fen onları işlerin nasıl yürüdüğünü test etmeye teşvik eder. Diğer alanlarla oldukça ilişkili olan fen, dünyayı tanımayı ve anlamayı sağlar.'' dedi.
Erken çocuklukta fen eğitiminin amacı, çocukların dünyaya ilişkin bilgilerini geliştirmek ve bu bilgiyi keşfetme, değerlendirme, gözden geçirme ve iletmede kullanılması gereken yöntemleri öğrenmelerine yardımcı olmak, bilimsel bilgiye ilişkin doğal ilgilerini beslemek,
zenginleştirmek ve sürdürülebilir hale getirmektir. Küçük çocukların ilk informal fen deneyimleri ebeveynleriyle etkileşimleri bağlamında gerçekleşir. Bu informal deneyimler çocuk okula başladığında da hem ev temelli hem de okul temelli ebeveyn katılımı (parent involvement) çalışmaları ile daha planlı bir sürece dönüştürülebilir.
ERKAN ve ULUDAĞ yaptıkları araştırmada; çocukları okul dışı öğrenme ortamlarında etkinlikler içeren erken çocukluk fen eğitimi programı (ODEFEP)’e katılan ebeveynlerin programa ilişkin görüşlerini değerlendirilmiştir.