Lisansüstü Eğitim Enstitüsü - lisansustu@gelisim.edu.tr
Memnuniyet ve Şikayetleriniz için   İGÜMER
 Lisansüstü Eğitim Enstitüsü - lisansustu@gelisim.edu.tr

Çocuk Gelişimi (Yüksek Lisans) (Tezli)








 İGÜ Bağımlılıkla Mücadele Koordinatörlüğü Tarafından Halk Eğitim Merkezinde ''Çocuk Gelişimi ve Teknoloji Bağımlılığı'' Semineri Gerçekleştirildi


İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü Bölüm Başkanı ve İGÜ Bağımlılıkla Mücadele Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Nurten ELKİN ve Çocuk Gelişimi Bölümü öğretim elemanlarından Arş. Gör. Kevser Tuğba ÇINAR KARASU tarafından Esenyurt Kaymakamlığı MEB Esenyurt Halk Eğitim Merkezi Eğitimleri kapsamında Esenyurt Halk Eğitim Merkezi Ek Binasında 06.03.2025 tarihinde “Çocuk Gelişimi ve Teknoloji Bağımlılığı” başlıklı seminer gerçekleştirilmiştir.


İGÜ Bağımlılıkla Mücadele Koordinatörü ve Çocuk Gelişimi Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Nurten ELKİN konuşmasına kendisini tanıtarak başlamıştır. Üniversitemizin Bağımlılıkla Mücadele Koordinatörlüğü olarak üniversite içinde ve dışında yürüttükleri çalışma ve proje ve eğitimlerden bahsetmiştir. Konuşmasının devamında sağlıklı yaşam ve sağlıklı yaşam biçimi davranışları geliştirmede bağımlıklardan uzak kalmanın önemine vurgu yapmıştır.  Sağlıklı yaşam biçimi davranışları olarak yeterli ve dengeli beslenmenin yeterli fiziksel aktivitenin kaliteli uykunun stres yönetiminin ve kişisel hijyenin temel özelliklerinden tek tek açıklamıştır. Ardından toplum ruh sağlığı sorunları içerisinde bireyi, aileyi ve toplumu etkileyen önemli sonuçlara yol açabilecek bağımlılıkların, biyopsikososyal bir sağlık sorunu olduğunu ve bu sorunda korunmanın ve koruyucu önlemleri almanın tedavi ve rehabilitasyondan daha öncelikli ve önemli olduğunu belirtmiştir. Konuşmasının sonunda koordinatörlük olarak kendisinin oluşturduğu sağlıklı yaşam el broşürlerini değerli katılımcılarla paylaştı. Sözü konuşmasını yapmak üzere Arş. Gör. Kevser Tuğba ÇINAR KARASU’ya bırakmıştır.

bmk2

Arş. Gör. Kevser Tuğba ÇINAR KARASU, eskiden teknolojinin henüz gelişmediği dönemlerde çocukluğun nasıl olduğunu, hangi oyunları oynuyordunuz soruları ile giriş yapmıştır. Bağımlılığın tanımı, kimyasal maddeler ile bağımlı olma durumu ve davranışsal olarak bağımlılık durumları üzerinde konuşulmuştur. Teknoloji bağımlılığı var mıdır? Tanı konulabilir mi? Dsm 5’te tanı kriterleri nelerdir? Bağımlı olmak için hangi kriterler önemlidir? konuları üzerinde katılımcılarla interaktif bir anlatım gerçekleştirilmiştir. ÇINAR KARASU, bağımlılıklar için önce beynimizi tanımanın öneminden bahsetmiş, beynimizde salgılanan hormonların davranışlarımız üzerinde etkisinin önemli olduğunu belirtmiştir. Beynin haz, mutluluk, ödül mekanizmasının dopamin hormonu salgılayarak sağladığını, bağımlılık için beynin dopamin salgılamasının etkili olduğunu söylemiştir. Bebeklik, okulöncesi, okul dönemi ve ergenlik dönemindeki teknoloji kullanımı ve çocukların hayatlarındaki etkilerinden bahsetmiştir. Sonrasında teknolojinin olumlu ve olumsuz yanları var mıdır? Bunlar neler olabilir? Çocuk Gelişimine etkileri nelerdir sorularını açıklamıştır. Teknolojinin olumsuz etkilerinden kurtulmak için  medya okuryazarlığını öğretmenin, kitap okuma alışkanlığını kazandırmanın, kurallar ve denetim koymanın, yeni alanlar açmanın, farklı alanlara yönlendirmenin (sanat, spor) önemli olduğundan bahsederek konuşmasını bitirmiştir.

bmk.2.1
bmk.2.2.